30 Ağustos 2017 Çarşamba

7

‪Cevap bulamadım. Bi ellerim yanımdaki kadının soğuk beyaz ellerinde, diğer ellerimse sigaramdaydı. Başımı küllüğe çevirdim, sağlı sollu örselenmiş ve sönmüş izmaritler dağınık bi orduyu anımsatıyordu. Elimdekini de söndürerek yeni bi asker ekledim yapay orduma. ‬
‪Dizlerimdeki ağrı kaburgama kadar vurmuştu, ellerimi göğsüme götürdüm yavaşça çıkık kemiklerime dokundum. Tıpkı annemin elleri gibiydi ellerim, kalın ve kısa parmaklarım vardı. Küçükken beni dizlerine yatırarak severdi, elleriyle saçlarımı okşardı. Onu özlediğimi fark ettim, kollarımda yatan kadına döndü bakışlarım. Gözleri kapalıydı, uyur gibiydi. Seyrek kirpiklerini seyrettim öylece, ellerimi saçlarına götürüp okşamaya başladım. Rönesans tablolarındaki kadınları anımsatıyordu. Bense onun her bi hattını ezbere bilen usta bi ressamdım. Hayattaki asli görevim bi şeyler çizmek, beynimdeki yanılsamaları bej tuvale aktarmaktı. Renk paletimse tamamiyle bana aitti. Fırçamı bi köşeye bırakıp gerçek dünyaya dönüverdim. Uyandırıp sohbet etmek istedim onunla, ama buna gerek kalmadı. ‬
‪'Beni mi izliyordun?' ‬
‪Şişmiş gözlerinden gerçekten uyuduğunu anladım o an. İstemsizce kötü hissetmiştim, başımı indirdim. ‬
‪'Kim bilir, bakışlarımı yönetebilecek kadar zeki değilim henüz.'‬
‪Soru sorar gibi çattı kaşlarını, zaten anlamasını beklemiyordum. İnce uzun parmaklarıyla sakallarımı okşamaya başladı, tırnaklarındaki bordo ojelerini izlemekten kendimi alamıyordum. Denizin ortasına kendini bırakmış bayraklar gibi duruyorlardı. ‬
‪'Yarın gidiyoruz değil mi?..'‬
‪Gözlerimi ona doğru çevirdim. Güzel fiziğinin aksine anlamsız derecede boş bakışlara sahipti. Kendinizi zorla okyanusa atıp birinin gözlerinde zoraki bi biçimde kaybolamazdınız. İlham perilerimin bir bir gittiğini hissediyordum. ‬
‪'..söz vermiştin hani...' ‬
‪Kadın ve erkek kavramlarını daha net ayırt edebiliyordum o an, tüm diyaloğumuzdaki konuşmaları dağıttım her birimize saniyeler içinde. Bu kadar kelime sarf etmek beyninin çalışmasına izin vermemekti kanaatimce, sanki topu başkasına atıyorsun söylediğin her kelimeyle. ‬
‪'Sözler söylenir, verildi sanılır bendeniz de hiç anlamaz bu meseleleri..'‬
‪Gözlerimi kısıp ellerimle yüzünü kavradım. Bundan etkilendiğini biliyordum, çıplak bedeni çarşafın altına biraz daha girdi. ‬
‪'...derim ki hiçbir plan yapmadan istediğimizi yaşayalım, Sartre gibi kendi kendimizi bulandırmayalım, seize the day güzelim.' ‬
‪Piçliğimi gerektiği anda devreye sokabilmeyi benden iyi beceren olamazdı, hafifçe sırıttım. Onun tav oluşunu seyredip keyiflenirken dudaklarına yaklaştım yavaşça.‬

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder